Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Spolujízda z hlediska soukromého a veřejného práva
Korol, Ondřej ; Frinta, Ondřej (vedoucí práce) ; Thöndel, Alexandr (oponent)
Spolujízda z hlediska soukromého a veřejného práva Abstrakt Diplomová práce se věnuje právnímu režimu spolujízdy v České republice. Za spolujízdu je pro účely práce označena jakákoliv přeprava více fyzických osob v rámci jednoho automobilu. V práci je tak analyzován a hodnocen právní režim nejčastějších forem spolujízdy, které lidé v běžném životě zažívají, jako je spolujízda prostá spočívající v nekomerčním sdílení volného místa ve vozidle a spolujízda komerční zastoupená taxislužbou. Opomenuty nejsou ani dopravní aplikace a přeprava, která je jejich prostřednictvím realizována. Pro naplnění cíle práce bylo třeba analyzovat soukromoprávní i veřejnoprávní aspekt spolujízdy, a to z důvodu provázanosti soukromoprávních a veřejnoprávních norem v oblasti přepravy osob. V první části dochází k vymezení samotného pojmu spolujízdy a představení tradičních forem spolujízdy. Pro snadnější orientaci je představena i relevantní právní úprava, která se týká silniční přepravy osob. Druhá část je věnována prosté spolujízdě. Z hlediska soukromého práva je podrobně analyzován možný právní poměr mezi osobami, které se prosté spolujízdy účastní. Smluvní závazky, které během takové přepravy mohou vzniknout, jsou podrobněji vyloženy s důrazem na smlouvu o přepravě osob a smlouvu příkazní. V práci dochází k...
Postavení řidičů tradičních taxislužeb a alternativních služeb z hlediska pracovního práva
Kotara, Jan ; Tomšej, Jakub (vedoucí práce) ; Morávek, Jakub (oponent)
Postavení řidičů tradičních taxislužeb a alternativních taxislužeb z hlediska pracovního práva Abstrakt Cílem této diplomové práce je aplikovat definiční znaky závislé práce na činnost vykonávanou řidiči v tuzemské taxislužbě a na základě této analýzy rozhodnout, zdali povaha této práce skutečně odpovídá deklarovanémupostavení řidičů jakožto nezávislých poskytovatelůpřepravní služby zprostředkované třetím subjektem,nebo zdali vzhledem k případnémunaplnění znaků závislé práce jde o misklasifikované zaměstnance,kterým přísluší veškeré pracovněprávní benefity s takovým postavením spojené. Předmětem zájmu přitom není pouze činnost "tradičních," nýbrž i "alternativních"řidičů působících v taxislužbě.Práce se proto nejprve v první kapitole zabývá fenoménem sdílené ekonomiky, který údajně ospravedlňuje výše zmíněnou dichotomii a v očích některých autorů je důvodem pro zvláštní právní zacházení s některými aktéry působícími na trhu. Skrz analýzu teorie sdílené ekonomiky s důrazem na sektor přepravy, historickýexkurz do sdílení přepravní kapacitya komparaci fungování služeb BlaBlaCar a Uber je dovozeno, že subjekty, jimiž se práce zabývá, nelze subsumovat pod pojem sdílené ekonomiky. Dále je rozebrána judikatura SDEU, na jejímž základě je Uber kvalifikovánjakožtoslužba v oblasti dopravy a je možné na ni aplikovat...
Analýza taxislužeb v Praze
Dušek, Šimon ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Mach, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na srovnání pražské taxislužby s alternativní službou Uber. Teoretická část je věnována definování základních pojmů obsažených v této oblasti. Následně je vymezen obor taxislužby spolu s veškerými podmínkami, které jsou spojeny s jeho provozováním a s ohlédnutím do historie. Další část je stručný popis nejvýznamnějších subjektů, které působí na poli klasické a alternativní taxislužby. V praktické části se práce nejprve zaměřuje na představení společnosti Uber, podmínky provozování jeho služeb a služby samotné. Dále je vypracovaný rozbor vstupních nákladů řidičů taxislužby a služby Uber. Poslední kapitola se věnuje vývoji taxislužby do budoucnosti.
Služby dopravců ve smluvní osobní přepravě a taxislužbě
Zamboj, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Hrabák, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na služby dopravců ve smluvní osobní přepravě a taxislužbě zejména na území hlavního města Prahy. V rámci práce jsou zkoumány legislativní podmínky pro provozování těchto služeb, hlavní poskytovatelé těchto služeb v Praze a nakonec jsou zde popsány mobilní aplikace zabývající se osobní přepravou.
Konkurence na trhu přepravy osobními automobily
Jírů, Michal ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nově vznikající konkurencí na trhu přepravy osobními automobily. Hlavním cílem práce je přiblížit tuto konkurenci představením konkrétních služeb, kterými jsou Uber, WunderCar, Liftago, upTAXI a Jízdomat. Dále se v práci věnuji posouzení zákonnosti principů, na kterých tyto nové služby fungují, a porovnání hlavních faktorů osobní dopravy, pomocí nichž hodnotím jednotlivé přepravní možnosti a přínos představených služeb pro přepravu osobními automobily a dopravu obecně. Pro zlepšení kontextu tématu je zde uveden také popis a právní úprava osobní dopravy, jakožto i taxislužby. Z práce vyplývá, že všechny zmíněné služby figurují pouze jako zprostředkovatelé přepravy a nejsou tak za samotnou přepravu odpovědny. Za případné porušení podmínek stanovených pro přepravu osobními automobily odpovídají sami řidiči, kteří prostřednictvím těchto služeb přepravu nabízejí. Hlavními přínosy zmiňovaných služeb jsou využití nových technologií, zefektivnění přepravy osobními automobily a zvýšení její dostupnosti pro cestující.
Podnikatelský plán
Neuvirt, Jakub ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Trachta, Václav (oponent)
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V části teoretické jsou vysvětleny pojmy týkající se podnikatelské činnosti. Dále v teoretické části nalezneme objasnění pojmů podnikatelského plánu, kde je dopodrobna vysvětlena struktura podnikatelského plánu. Cílem teoretické části je poskytnout návod pro vytvoření podnikatelského plánu. Praktická část se věnuje samotnému podnikatelskému plánu zřízení taxislužby ve městě Chotěboř. V podnikatelském plánu je provedena analýza tohoto záměru. Cílem praktické části je zjistit, zda je záměr proveditelný.
Srovnání trhů taxislužby ve vybraných metropolích.
Páchová, Markéta ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Gráf, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá přístupy státního sektoru k trhu taxislužeb. Diskutuje potřebnost regulací v této oblasti. Jádrem celé práce je empirická analýza trhů v Londýně, Dublinu, Paříži, Stockholmu, New Yorku a Praze. V rámci komplexnosti pohledu jsou porovnávány také trhy PHV (private hire vehicle), které poskytují služby jako taxi, pouze jsou jinak regulované. Trhy porovnávám jak z hlediska nabídky -- množství vozů na obyvatele a ceny, tak z hlediska poptávky -- využití vozů, spokojenost zákazníků. Na základě srovnání těchto trhů se snažím zjistit, zda je možné některý z přístupů označit za optimální nebo zda najdeme lepší výsledky spíše u regulovaných či deregulovaných trhů. Dále uvádím případovou studii deregulace vstupu do odvětví v Dublinu, která odpovídá na otázky, jakým způsobem deregulaci nejlépe provádět. Zaměřuji se také některé doporučení pro pražskou taxislužbu.
Analýza taxislužby v Praze
Víšek, Jakub ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Mirtes, Filip (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přehledným a srozumitelným způsobem shrnout zásadní informace o problematice taxislužby na území hl. města Prahy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií taxislužby, jejím současným stavem, platnou legislativou, kontrolní činností a v neposlední řadě správou stanovišť taxislužby. Praktická část je zaměřena na náklady vznikající v souvislosti s provozováním taxislužby, její součástí je také veřejný průzkum, týkající se využívání taxislužby na území hl. m. Prahy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.